Uppdatering om problem med iOS 14.7 och senare

Senast uppdaterad 2021-09-16 13:30

Problem

  • Anslut uppkopplade produkter i iOS 14.7 eller tidigare

Gäller för

  • Ugn
  • Tvättmaskin
  • Torktumlare
  • Kylskåp

Lösning

Uppdatering om problem med iOS 14.7

Vi är medvetna om att vissa människor upplever problem med att ansluta nya produkter till internet när de använder den nya iOS 14.7.1 -versionen på sina smarta enheter.

iOS 15 kommer att lösa detta problem, och det släpps om några veckor. Under tiden arbetar vi med appen för att lösa problemen som introducerades med iOS 14.7.1

Under tiden, kan du testa nedan och så om det löser det:


  1. Anslut till produkten via en en Android -enhet istället. När du är klar kan du sedan logga in på samma konto på din iOS -enhet där din apparat kommer att vara tillgänglig

Eller

  1. Innan du börjar ansluta din produkt till internet, anslut din mobiltelefon/surfplatta till en annan HotSpot än ditt Wifi i hemmet (till exempel genom att använda hotspot på någons mobiltelefon iOS eller Android). Under anslutningsprocessen för apparaten, när du blir ombedd att välja ett Wifi -nätverk, väljer du ditt vanliga hem -WiFi för din apparat

Uppdatering: iOS 15 släpps officiellt den 20 september. Uppdatera din telefon till den senaste mjukvaran och försök koppla upp produkten på nytt

Denna artikel kommer att uppdateras när vi har fler nyheter och vi vill tacka dig för ditt tålamod och stöd!