Denna webbsida använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på webbplatsen utan att ändra din webbläsares cookie-inställningar samtycker du till vår användning av cookies.

Ta reda på mer genom att läsa våra cookie-riktlinjer.

Användarvillkor webbshop

Vem handlar du av?
Välkommen till Electrolux nätbutik, där du kan köpa originalreservdelar, förbrukningsartiklar och tillbehör direkt av oss. Butiken drivs av:

Electrolux HemProdukter AB
S.t Göransgatan 143
105 45 Stockholm

Organisationsnummer: 556010-6626
Momsregistreringsnummer: SE663000098901
Electrolux HemProdukter AB är ett dotterbolag till AB Electrolux.

Vår webbplats för leverans av reservdelar och tillbehör omfattar förutom orderhantering även efterbearbetning (t ex frågeformulär om du som konsument är nöjd med leveransen). Efter att vi har levererat ordern kommer vi att kontakta beställaren via e-post och ställa frågor kring hur vår service uppfattats. Detta är en integrerad del av vår service för att säkerställa att vi uppfyller alla relevanta krav och för att kunna vidta åtgärder och förbättringar om och när vi bedömer att detta kan vara lämpligt utifrån kundens upplevelser. Personuppgifter kommer att behandlas i linje med gällande lag.
Det här avsnittet innehåller information om betalning, leveranser och returer.

Läs våra fullständiga villkor för butiken och webbplatsen.

Betalningssätt 
Vi erbjuder 2 olika betalningssätt: kreditkort (betalkort, Visa eller MasterCard) eller postförskott.

Vi tar inte ut några extra avgifter för betalning med kreditkort förutom fraktavgift när du beställer på nätet. Fraktavgiften är 50 kr. Om du föredrar att betala mot postförskott är avgiften 100 kr. Vid telefonbeställning är avgiften 100 kr och vi skickar endast mot postförskott.

Electrolux samarbetar med Global Collect för att trygga säkerheten när du betalar med kreditkort. Vi ser till att betalningarna via Global Collect är säkra genom att använda krypterade förbindelser när bankuppgifter översänds i nätverket.

Om säkerhetsavdelningen misstänker bedrägeri har vi rätt att annullera transaktionen av säkerhetsskäl.

När du betalar med kreditkort debiteras ditt konto när beställningen godkänns på villkor att vi har fått förhandstillstånd för ditt konto. Om tillräcklig täckning saknas på kontot beaktas inte din beställning.

Leveransinformation 
De produkter som köps på webbplatsen levereras endast inom Sverige.
Om du vill ha dina varor levererade till ett annat land där Electrolux är verksamt måste du göra din beställning via webbplatsen för det landet. Inköpslandet måste alltså vara detsamma som leveranslandet. Dina varor levereras till den adress du uppger när du gör beställningen.

Leveranstiden är 1 till 3 dagar beroende på var i landet man bor och förutsatt att det som beställs finns i lager. Alla leveranser levereras som postpaket och levereras till närmaste uthämntningställe. Har du fyllt i mobiltelefonnummer skickas SMS avisering annars sker avisering via brev. Om du gör en beställning senast klockan 17.00 en vardag hanteras den samma dag om det anges på webbplatsen att produkten finns i lager.
Som en del av vår leverans av reservdelar eller tillbehör kommer vi att kontakta er för att få en enkät besvarad om hur ni upplevt vår webbshop. Vi skulle vara tacksamma om ni kunde delta i enkäten.

Fraktavgiften(se betalningssätt ovan) läggs på i samband med att köpet slutförs och beror på vilket betalningssätt du valt.

Avbeställningar och returer 
Du har 14 dagar på dig att returnera produkter som du inte är nöjd med. Din ångerrätt gäller från den tidpunkt då den beställda varan levereras. Innan du returnerar varan ska returen godkännas av oss, då du även erhåller returnummer. Du kan returnera varan på egen bekostnad och tillsammans med din ordersedel inom denna tidsperiod märkt med returnummer. Vi rekommenderar att du kontaktar oss innan du skickar försändelsen, så att vi kan se till att du får anvisningar om återbetalningen. Vi återbetalar eventuella redan inbetalade belopp senast trettio (30) dagar efter mottagandet av den returnerade produkten.

Vi rekommenderar att du skickar oss produkten i en rekommenderad försändelse och tecknar försäkring för varans värde med speditören. Detta är viktigt om godset skulle förkomma eller skadas. Kunden svarar för kostnaderna för att returnera varor.

Din returrätt gäller enbart produkter som returneras i ursprungligt och komplett, fungerande skick (inklusive originalförpackning, tillbehör, dokumentation etc.).

Lägg märke till att du svarar för kostnaderna för att returnera produkter, utom när det gäller defekta varor. Vi byter ut produkter som omfattas av våra garantiregler eller återbetalar hela kostnaden för dem. Av garantiskäl rekommenderar vi att du alltid kontaktar oss innan du skickar tillbaka en produkt, så att vi kan se till att ärendet följs upp ordentligt.

Frågor och förslag 
Vi välkomnar alla frågor och synpunkter som har med nätbutiken att göra. Om du har allmänna frågor om vår kundservice eller behöver teknisk hjälp rekommenderar vi att du läser informationen i servicesektionen på vår webbplats och följer den. Skicka e-post till oss: 
distriparts.sverige@electrolux.se. Ring oss vardagar mellan 8.00 och 16.30: 036-387950

Om du driver företag och förutser att du kommer att göra regelbundna beställningar bör du ringa oss. Vi ser då till att alla leveranser åtföljs av en momsfaktura.

 
 
Stäng
 

Välj var du vill dela denna

Stäng